STEP Institute

step.jpg

STEP Institute is een innovatieve particuliere non-profitorganisatie die zich bezighoudt met de ontwikkeling van mensen. STEP is gevestigd in Ljubljana, Slovenië. Het hart van de organisatie wordt gevormd door een kernteam van interdisciplinaire experts, die samenwerken met verschillende externe trainers en experts. De leden van STEP zijn opgeleid op het gebied van psychologie, economie en sociologie, zodat ze complexe uitdagingen kunnen aanpakken door middel van een geïntegreerde aanpak. Met projectactiviteiten en trainingen helpt het team van STEP om de verschillen tussen onderwijs en werk, bedrijfsleven en publieke sector, wetenschappelijke benadering en praktijkervaring, startups en grote organisaties te overbruggen.

Missie van STEP Institute is om mensen door middel van innovatieve methoden in staat te stellen beter te functioneren in de werkomgeving. Het helpt mensen hun talenten te ontdekken en te koesteren, professionele en zachte vaardigheden te ontwikkelen (communicatie, emotionele intelligentie, stressmanagement, groei mindset, enz.) en ondernemersideeën om te zetten in verkoopbare oplossingen. Aan de andere kant helpt het organisaties hun potentieel te realiseren door medewerkers te betrekken, nieuwe vaardigheden te ontwikkelen met train-de-trainer-aanpak en effectieve samenwerking mogelijk te maken door middel van team coaching sessies.